Tuesday, January 13, 2009

Knit-a-long

Jag har alltid tyckt att det verkat kul med knit-a-long, men själv har jag aldrig riktigt vågar vara med. Jante lagen ni vet, alla andra stickar bättre och snabbare och finare än jag... så varför skulle jag vara med yadayada, ni fattar kanske?
Men om det blir en KAL med ett mönster jag har tänkt sticka i evigheter, då får jag ju se det som att en högre makt/ödet bestämt att nu är tiden mogen för mig att joina. Så då gjorde jag det.
Tack Stickfrossa för gott initiativ!

Som ni ser har jag ju inte kommit så långt än, men om jag får säga det själv (och det får jag ju) så tror jag det kommer bli super! Jag gillar verkligen mönstret. Min variant ska bli muddar/halvvantar, kanske med fingrar om jag vågar ge mig på nåt så pilligt.

4 comments:

Jo said...

Men! Du stickar ju jättefint! :)Jag vet inte hur snabbt du stickar, men i övrigt har du definitivt inget att skämmas för, snarare tvärtom! Jag kikar ofta in här för inspiration!

Fru P said...

Jättefin sjal du gjort! Och knit-a-long mönstret ät läckert, jag har inte kollat in hur svårt det verkar, är ganska novis på engelska mönster. Svårt?

Samtal från min trädgård said...

Det mönstret är ju bara så läckert! Tyvärr har jag det också som dig, nä-nä KAL det är inget för mig, fast jag kanske ändrar mig.

Anna said...

Så fint det blir, du är duktig du!