Sunday, March 22, 2009

Puff-Daddy

Kolla vilken fin puff! En sån vill jag helt klart sticka. Mönstret (och bilden) kommer från en norsk sida som heter pickles.

Den är stickad i drops eskimo och, om jag förstår norskan rätt, fylld med två duntäcken (dundyner på norska). Sammanlagd kostnad är alltså ca 500 för garnet, och sen tillkommer kostnad för täcken. Rätt så dyr med andra ord, men den är ju helt klart snygg! Och funktionell, jag skulle gärna ha en sån hemma när det är mycket folk här, eller kanske för att ha fötterna på?

bilden kommer från pickles

6 comments:

Ingalill said...

Behöver väl kanske inte vara nya duntäcken? Finns väl alltid någon som köpt nya och kan skänka ett gammalt duntäcke..... ett gammalt borde väl duga även om det är mer eller mindre tomt i en del rutor?

ANNEPÅLANDET said...

Ja, du har forstått norsken rett. Jeg har også sett på den puffen. Ville nok brukt gamle dyner - fra loppis eller tigget fra mor&far.
Det er også en mindre variant, så du den? Den heter Puff Daddys Baby og er fylt med en gammel pute (kudde) fra Ikea. Ganske mye morsomt hos Pickles!
Ha en fin uke!

Anonymous said...

Så flott at du linker til oss! Håper du lager puffen;) Gamle dyner funker like bra! Veldig fin blogg du har, med massevis av fine bilder og strikkerier.

Monica Hansen said...

Den var häftig!

Jo said...

Hmmm.. Jag har ju faktiskt rätt många Eskimonystan över, jag kanske skulle ge mig på en sådan sen.. :) Bra tips!

lillstrumpa said...

Den ser supercool ut! Undrar hur svårt det är att få den sådär rund och fint formad.