Tuesday, May 12, 2009

Linne i Lin

Linnet är nästan färdigt nu, bara sista småpillet kvar (dvs fästa trådar och sy fast axelbanden ordentligt). När jag får fotograferingshjälp så får ni se den på!
Mönstret är från Strikk, sen har jag modifierat det lite för att passa mig och garnet jag använde.

Om ni undrar varför det är blått under axelbanden så är det för att jag sytt fast "vanligt" linnetyg under banden, jag var rädd att axelbanden annars skulle dra ut sig och visa oanständigt mycket efter ett tag. Förhoppningsvis förhindrar tyget detta. Tunikan/linnet är rätt tungt, lin väger ju en del.

4 comments:

Anonymous said...

Den ser jättefin ut. Och lin som är så skönt på sommaren. Jag tror jag ska sticka något i lin jag också...

Monica Hansen said...

Bra idé att fodra axelbanden och jättesnyggt!

Anonymous said...

Det ser jättefint ut! -kristina

miastick said...

Smart med fodret, det ska jag komma ihåg om jag behöver nån gång :)
Och tack för ditt tips om butik Bolla!