Friday, July 17, 2009

WIP: kanin

Jag köpte boken virka amigurumi under mitt besök i småland. I vår (alltså min pappas) stuga hittade jag lite restgarner så naturligtvis satte jag igång att virka direkt! Den blågröna skapelsen på bilden ska bli en kanin (svårighetsgrad: utmaning enligt boken, men ska det va så ska det va tänkte jag). Än så länge går det bra, även om den blir STOR, rätt mycket större än vad jag trodde innan...

Boken verkar bra tycker jag, jag är väldigt förtjust i de olika figurerna och då framförallt de små tjejerna, t.ex. hon i beige på framsidan. Jag har nästan noll erfarenhet av virk-recept så jag kan inte jämföra med så mycket annat, men de här är rätt så lätta att följa.

4 comments:

Monica Hansen said...

Visst är det kul! jag stickade flera stycken amigurumis på rad när jag var inne på det, det var så roligt att det var svårt att sluta..

Å said...

Jag fastnade också i amigurumivärlden efter att ha öppnat boken,jättekul! Jag virkar oxå kaninen och tror säkert att din blir jättefin, du gör så fina grejjer!

Å said...

Hej igen! Jag fick inspiration till att fodra kaninöronen från de här fantastiskt amigurumisarna: www.gourmetamigurumi.com

Clara said...

Oh my vilken bra länk! Så fina så hjärtat smälter ju!