Tuesday, May 18, 2010

Tvåändsstickningen


Själva tävlingen var ju slut i December och det var ju tur att man inte behövde vara klar då för då hade jag varit diskad för läääänge sen. Men jag tar faktiskt fram den där tvåändsstickningen ibland och stickar några varv, så den växer långsamt långsamt. Det blir jättefint, men jag får lite ont i fingrarna av att sticka tvåändsstickning, spänner mig på nåt sätt så det gör ont upp i axlarna också, men jag skulle tro att det beror på ovana. Vill minnas att jag gjorde på samma sätt när jag lärde mig sticka, sen när vanan kommer slappnar man av.
Sålänge tar jag några varv i taget!

6 comments:

Maria said...

Jag hade så gärna velat lära mig tvåändsstickning! Du är från Göteborg va? Vet du något ställe där man kan gå kurs här i närheten?

Sunna said...

så fint det blir, är också så sugen på att lära mig det

Louise said...

Ser väldigt fint ut. Vilket tålamod du har.

Anonymous said...

De ser fina ut! Jag har precis bloggat om mitt första par, men de saknar krus (visst var det så strukturmönstret hette?), det får bli till nästa par. Själv fick jag ont i spetsen på vänster pekfinger, och måste sticka annat emellan för att fingertoppen skulle få vila.

Helena said...

Väldigt fina. Ser svårt ut, men går säkert att lära även för nybörjare.

knitbyme said...

Svar om kurser. Vuxenskolan brukar anordna på Redbergsskolan en helg varje termin.

Men å vad duktig du är med detta med. Jag stickade en mössa som blev färdig. Sticka 4. Har en bok med mönster.....