Thursday, August 12, 2010

Vita prickar

Efter att ha kastat bort mitt senaste tvåändsprojekt har jag börjat på ett nytt, den här gången prickigt! Jag vet inte om det är z-tvinningen som gör det, men den här gången kommer verkligen krusmönstret fram bättre. Garnet är från Kampes, samma som till mina färdiga vita vantar.

Såfort jag får lön ska jag beställa garn från Wålstedts, tack för era tips om hur man gör! Jag beställer förmodligen direkt från dem eller från Sätergläntan beroende på hur mycket jag bestämmer mig för att köpa... Jag försöker hålla igen garnköpen nu innan Madrid, 23kg packning är ju vår gräns för vad vi får ta med. Men eftersom jag knappast lär hitta Wålstedsgarn där nere så tänker jag att det är ett ok köp ändå :)

1 comment:

emma said...

Ett tips är att prova bomullsgarn också - Marks&Kattens ecobomull har jag testat och det gick bara bra, det är ju liksom inte spunnet åt något håll. Kanske inte just till vantar men...