Wednesday, December 15, 2010

Kylan gör att jag frångår mina principer

Alltså, det är så jävla kallt! Jag gillar det visserligen, men jag gillar också att ha kjol eller klänning. Något jag verkligen inte gillar är dock att ha stelfrusna lår. Lösningen blev ett par långa benvärmare från H&M. Ja, de är i akryl, ja de är köpta istället för hemstickade, men man hinner ju inte alltid sticka allt man vill. Värmer gör de i alla fall!

Det blå som skymtar fram i skorna är mina baudelaire socks, de är högt älskade (delvis för att det är mina enda par yllesockar), tyvärr börjar det gå sönder. Men jag kan bara inte köpa ett par raggsockar, där går gränsen. Tur då att jag för tillfället bor granne med Tummelisa!

Quick translation: It's so freaking cold! I had to buy legwarmers from H&M, I just didn't have time to knit them myself.

5 comments:

ylva said...

Visst är det märkligt det där med kyla , att man liksom vänjer sig efter ett tag.
man ska inte underskatta benvärmarnas betydelse fast det är akryl!

Anonymous said...

Fint med benvärmare, det kanske man ska satsa på. Har bara et halft par, det räcker ju knappast det två ben! Kram k

Elisabeth said...

Usch ja..visst är det kallt, men hellre det än en massa slask..Och har jag förstått det rätt kommer det mera snö i morgon vilket resulterar i mildare väder...Bara att hålla ut och krypa ner under filten med ett handarbete (för dom som kan)... Ha en fortsatt bra slut på veckan...

Carina.Nina said...

Hej!
Tack för att du svarade. Jag var på SlöjdDetaljer i Skara idag och där hittade jag mönster på dessa härliga småfigurer. Köpte även garn till raggsockar, blev så sugen på att sticka när jag såg din jättefina sockar, vantar och benvärmare. Önskar dig i riktigt GOD JUL

Janette Millbom said...

Skrattar IHJÄL mig!! Precis samma sak gjorde jag, fast i Wien! Exakt samma läbbiga acryler! Min resekamrat hade både jeans och thermo med sig, men jag hade bara packat stjutton strumpebyxor och en gäng korta kjolar. Benvärmarna från H&M (som förövrigt låg i en slags kmärkt anrik gammal lokal. Sooo vienna liksom ;-) räddade hela resan :-D