Monday, January 24, 2011

Idag saknar jag min lägenhet

Något utav det jag saknar allra mest med att bo utomlands är min egna lägenhet, fylld med mina saker. Den lägenheten vi bor i här är fin, men den är inte min. I den står inte gungstolen som pappa vaggade mig till söms i när jag var liten, lampan som vi släpade med oss ända från de djupa småländska skogarna eller mitt fina soffbord.

Jag saknar mina pinnstolar och mitt fina 50-tals kök. Saknar att äta frukost där.

Att diska saknar jag inte alls (här har vi diskmaskin) men jag saknar allt mitt porslin.

Tur då att lägenheten finns kvar, att alla våra saker står kvar och att jag känner hon som hyr den av oss. Så kan vi komma tillbaka någongång, kanske till hösten eller så.

6 comments:

sebbz said...

ja! kom hem!

Lina said...

För står att du saknar en sån trevlig lya. Fantastiskt vad fina stickade du gör!
/Lina

kamilla said...

åh, jag vet hur det är att längta hem, trots att man bor på annan ort så att vara hemma är alltid bäst, men sina egna saker.
(jag skulle också längta hem till det där porslinet ;D )

Sofie said...

vilken fin blogg och fin hemsida! man får sticklust!
S

metamorphosis said...

Hemma är ändå alltid hemma, och med en sån mysig lägenhet dessutom förstår jag att du längtar hem!

DoreDoris said...

Du ser ut att ha en väldigt fin lägenhet och jag förstår att du längtar dit.