Wednesday, June 29, 2011

Lazy Daisy

Jag försöker sticka upp mina garner jag har här innan flytten, och då är babykläder perfekta att sticka. Just den här är faktiskt det första mönstret av Pickles jag stickat, men definitivt inte det sista. Jag gillar verkligen deras mönster som ofta är enkla men med roliga detaljer. Det är faktiskt väldigt konstigt att jag inte stickat nåt av deras mönster förut! Deras garn verkar också härliga, någon gång ska jag göra en beställning.

Den här koftan har inte fått knappar än, jag har fortfarande inte hittat nåt bra ställe med snygga knappar här i Madrid. Det får vänta tills jag är i Sverige (vilket är om 11 dagar bara!).

Garn: Semilla
Stickor: 3,5mm

7 comments:

Linda said...

Snyggt med stilig krage som avslut på en babykofta.

Jag har jagat Internet och böcker runt och hittar inte några babystrumpor att sticka som inte är Gigantiska. Vet du om det finns pluttesmå babystrumpor?

Härligt att du kommer till göteborg med. Vad sägs om att dra ihop en stick-picknick när du kommit hem? Finns ju några fler brudar i trakten som gillar garn, sol och gott käk.

Clara said...

Åh jag vet faktiskt inte, jag har aldrig stickat babystrumpor. Men har du sökt på ravelry? Jag kollade igenom mina favoriter märkta baby och hittade de här: http://www.ravelry.com/patterns/library/ruby-slippers-booties
Hemskt söta, kanske vore nåt? Annars hittade jag de här drops-sockorna: http://www.garnstudio.com/lang/en/visoppskrift.php?d_nr=b16&d_id=26&lang=us

En stick-picknick låter jätteroligt, det tycker jag absolut att vi ska dra ihop!

disa said...

Jämarns söt!! =)

Knitarina said...

Ett sällsynt tjusigt sätt att bli av med garn. Jättefin liten kofta!

Anna said...

jättefin! :)

Emilia said...

lovely!

cordyKaye said...

Åh Clara, skulle inte du kunna lägga ut en beskrivning på magic loop? Din av fusksömmen var så bra och jag är förvirrad...