Sunday, October 2, 2011

Garnförvaring del 2

Ok, efter att ha läst alla era tips om garnförvaring samt det här informativa (och lite skrämmande) inlägget hos Tant Kofta så inser jag att jag måste börja förvara mina garner lite bättre. Jag vill inte ha mina garner förstörda av ohyra! Då får det estetiska ge vika lite. Fast inte för mycket...
De här utdragbara plastlådorna är ju både snygga och funktionella! Gillar verkligen att de är utdragbara, så att man lätt kan komma åt innehållet. Krångligheter är bara ett hinder i kreativiteten, jag behöver hitta garnnystan snabbt ibland!
Finns på Granit, och jag tror allt det får bli såna någon gång. Någon gång = när det finns plats och pengar...

5 comments:

Manduzana stickar said...

Åh, dom ser riktigt praktiska ut!

Kamilla said...

Sedan så får du lov att ha rödceder med garnet också! Hjälper ju till att hålla ohyran borta!

kråkspark said...

Jag råkade ut för samma sak för ett par år sedan som tur var så hade vi 25- så jag stoppade allt jag hade i Ikeakassar och så fick det stå ute en hel vecka. Sen skakade jag av allt och stoppade in i skåpet igen. Borde göras 1 gång varje vinter även om man förvarar det lådor.

Dödergök said...

När jag får ordning på mitt arbetsrum (när vi slutat använda det som sovrum med andra ord)ska jag göra ett garnskåp av gamla fönster.Jag längtar efter att ha överblick och se vad jag egentligen har. Att få ohyra bland garnerna måste vara den största skräcken för en stickare. Jag försöker vara uppmärksam och ha allting nerpackat i plastbaljor med lock. Men en tur utomhus i kylan som Kråkspark föreslår verkar vara en bra idé.

mads said...

De där lådorna är riktigt praktiska! Har sju stycken mellanstora staplade på varandra i städskåpet. Mycket bätttre än de där sladdriga lådorna som sitter skåpväggen (du vet, de "utdragbara" från nittonhundrafrösihjäl).

Klistra på dymolappar som anger innehållet och saken är biff: bra förvaring som inte innebär att man måste lyfta ner alla lådor.

(jag har ziplockpåsar + hammarplastlådor till mina garner, blir en hel del stapla upp och stapla ner när man ska ta garnet längst ned i stapeln)