Tuesday, November 29, 2011

Ny önskelista inför julen: färg!


För vi ska flytta! Till en större lägenhet som dessutom ligger närmare stan. Vid Wieselgrensplatsen i ett fint 50-talshus, i en av Göteborgs större hyresrättsföreningar.

På mäklarspråk har den potential. På vanligt språk heter det att den är ful. Eller ful och ful, den är väl mest tråkig, och tråkiga lägenheter passar inte mig. Men med massa färg och lite kreativt tänkande så kommer den bli fin!

Bilden visar min snabba skiss av hallen, som mest är en lång korridor. Den största utmaningen helt klart! Vad tror ni inredningsintresserade om att sätta ett tygstycke mitt på för att skärma av? Lägenheten har varit två mindre lägenheter tidigare, och därför är det en liten bit av den tidigare väggen kvar mitt i hallen. Tips om smala långa hallar mottages tacksamt!


11 comments:

Manduzana stickar said...

Vi har också en lång hall på ca 9 meter. Vi ställde dit en byrå med blommor och sånt på och en sittbänk som man kan ha skor i. Och sjukt mycket tavlor på väggarna :)
Men jag tror på idén med tyg! Det kommer bli fint :)

lotta n said...

Hej och grattis till den nya lägenheten!
Jag har också en lång och smal hall som jag har inrett med luftiga hyllor. I hyllorna förvaras alla böcker och pärmar som har anknytning till min stick-hobby.
Tyg ät bra fär det dämpar ljud och det finns så många vackra motiv.

amanda löwenberg said...

Jag tror att det kan bli bra med tyg där, så att det inte känns så långt! Speciellt om det är ett färgglatt tyg!

Sofia said...

Grattis till lägenheten! Är ljuset okej kan det nog bli snyggt med en tavelvägg med mycket färg.

Emmas dagar said...

Måla ett stort garnnystan på ena väggen!

Jo said...

Grattis till nya lägenheten! :)
Tavelvägg, kan ju som skrevs ovan, pigga upp en lång vägg. Eller smala långa hyllor för smått och gott. Tavlor, färgglada saker osv?

sebbz said...

konst! konst i massor, gärna av folk du känner.

grattis till lägenheten. när flyttar ni in?

hanna said...

stort grattis till lägenheten! jag å min sambo + hund ska också flytta, i mars blir det. längtar galet mycket! när är det dags för er?

Malin said...

arkitekten tipsar om att sätta stora svartvita tavlor/foton på väggarna och belysa som om det vore ett galleri :)

RainyNight said...

GRATTIS! Jag har vuxit upp i närheten av Wieselgrensplatsen och tillbringat mycket tid där! Är det i höghusen? Jag gick i Bjurslättsskolan - jag talar nu om 50/60-tal. För mig är dessa trakter stor trygghet och äkthet! Lycka till lägenheten - jag har noll koll på inredning (säger i alla fall våra barn) /Liisa

Madeleine said...

Grattis! Wieselgren är en härlig plats att bo på, med så nära till allt.