Tuesday, December 6, 2011

Madrid igen

Jag är hemma från Madrid, allt gick bra även på hemresa. Det var säkert den här Jesusstatyn som står i Andreas lägenhet (han hyr ett rum i en rolig lägenhet) som vakade över mig och som såg till att allt gick bra.

Utsikten var som sagt fantastisk! Andreas bor på 18:e våningen, det är det högsta bostadshuset jag någonsin varit i tror jag.

Annars har vi mest ätit mat. Jag har ca tusen favoritställen i Madrid som jag ville gå till, vi hann med en handfull och var mätta typ hela tiden. Här har jag precis huggit in på getosten.

Träffat vänner och ätit lite till.

Träffat nördiga vänner. Killen i mitten har spelat tetris på elitnivå... rätt nördigt skulle jag säga.

Jag glömmer alltid hur mycket folk det är i Madrid. Här är Sol (torget i centrum) en helt vanlig kväll. Lite för mycket folk för min något folkskygga smak. Det är ganska jobbigt att vara folkskygg i Madrid.

Det här har varit en semester helt utan måsten. Alla sevärdheter hade jag ju redan sett eftersom jag bott i stan liksom, så vi har bara flanerat runt. Hur skönt som helst! Nu är det ännu skönare eftersom att jag är hemma och det är ca 2 månader tills Andreas flyttar hem. Inte långt kvar tills vi slipper vara särbos!


Nästan alla bilder är tagna med min mobilkamera, därav den något kassa kvaliteten.

No comments: