Tuesday, January 31, 2012

Loppishelg

Vilken loppishelg jag har haft! Och detta trots att jag varit lite för sent på alla loppisar, dvs inte vid öppning utan snarare stängning.

De här två vaserna från Figgjo flint såg jag en minut innan loppisen stängde och bara kastade mig över dom. Blir så himla glad bara av att titta på dom! De är gjorda 1975 som reklam för ett norskt glassföretag.


2 fina glas att dricka vin/saft/vatten ur.

En uppsala-ekeby kruka som kommer passa fint med mina Gunilla-krukor. Jag har för mig att den här modellen heter Ann, men jag är inte säker.

Och en kontorsstol till det nya gula arbetsrummet! Passar fint även i det hyffsat strukturerade kaos av flyttkartonger vi bor i just nu.

Jag gjorde några fler fynd också, men kan inte riktigt fota eftersom de ligger nerpackade. Bilder kommer!

7 comments:

Linda said...

Åh du ger mig loppislust clara. Har sagt att jag ska gå på loppis i flera veckor men det blir bara inte av.
Vilka loppisar river du av på samma tur? jag är fortfarande lite göteborgs-lost på detta område.

(ny blogg btw)

Clara said...

Jag kanske ska ta och skriva ett helt inlägg om loppisar i Göteborg? Det blir så mycket att svara på i en kommentar bara! Så håll ut så gör jag ett inlägg om det :)

metamorphosis said...

Vilka fynd! De där vaserna var ju superhärliga - och så roligt att du fick tag på två matchande! :)

emma said...

ljuuuvliga vaser

amanda löwenberg said...

Vilka fantastiska fynd! Jag är väldigt förtjust i figgjo, har inte sett såna innan! Jättesöta!

Sara (The Wishful Tinker) said...

Vilka fynd! Och härlig blogg, ramlade in här av en slump, men den hamnar absolut bland nya blogga att följa!

http://wishfultinker.blogspot.com

Sanna said...

Oj oj vilka fina loppisfynd!! <3