Wednesday, January 18, 2012

Stockholms-pepp

Jag ägnar kvällen åt att packa och peppa, för imorgon åker jag till Stockholm! Det ska bli kul av många olika anledningar:

-Min syster bor där, och även hennes bäbis eftersom den fortfarande bor i hennes mage.

-Jag ska på Formex mässan! Det är första gången jag ska dit och jag är sjukt pepp.

-I Stockholm finns det en hel del fina saker som inte finns i Göteborg. T.ex. Knulp som säljer Duckfeet skor, Retro etc som säljer fina saker, Afroart, Svensk slöjd m.m.

Och så ska jag försöka hinna med åtminstone ett museum, överst på listan står Fotografiska. Dessutom skiner solen ofta i Stockholm har jag hört. Kan vara bra för mig som utvecklat lätt simhud mellan tårna efter denna vintern i Göteborg.


7 comments:

amanda löwenberg said...

Åh va kul! Vill du ha lite tips på bra butiker här i Stockholm? Old Touch är bäst tycker jag!

Clara said...

Ja, jag vill gärna ha tips på butiker! Jag kommer förmodligen inte ta mig runt så mycket (pga tidsbrist) så jag kommer prioritera söder och centrum. Tips om bra butiker där mottages tacksamt!

amanda löwenberg said...

Kring Zinkensdamm finns massvis med kul, där finns Brandstationen - lite dyrare antikaffär men fin skyltning, Beyond Retro - Billiga klänningar och massa annat fint, Judits - lite dyrare vintage, sevärt och inspirerande! Myrorna - billigt och bra! Sedan finns lite små fina butiker kring hornsgatan, där kan man gå mot slussen, där det finns fina fik upp på götgatsbacken. Götgatsbacken har även Emmaus, Cheap Monday, bästa Monki i stan och Orkan Lia - klänningar sydda i retrotyg. Görgatsbacken har jättemånga fina butiker så här kan man också hänga en del! Hoppas du får en trevlig resa!

Anonymous said...

Litet nystan på St Paulsgatan 20 (mellan Slussen och Mariatorget) är en liten garnbutik med hög kvalitet. En riktig favoritbutik! www.litetnystan.se.
/Eva

Knitting Emma said...

Tänker också som Eva, är du ändå på Söder, kika in hos Litet Nystan och köp en Stockholmssouvenir! Ska nog själv göra en garnräd i helgen och kika in där samt på Ljungqvist garn vid Odenplan.

ylva said...

Hallwylska palatset är nästan ett måste tycker jag! Helt enastående!

Anna - stickande trädgårdsmästare said...

Härligt! Hoppas att du kan samla en massa inspiration!