Friday, September 14, 2012

Jag har ett nytt drömjobb





Idag har min klass varit på studiebesök på slöjd och byggnadsvård på Nääs, och jag har fått ett nytt drömjobb. I framtiden bara ska jag jobba som hemslöjdskonsulent där.

Den här veckan har skolan varit lite dryg, vi har haft lite trista föreläsningar som handlat för mycket om konservatorer/bebyggelseantikvarier (som vi läser den här introduktionskursen med). Dessutom har jag mått illa mycket och stannat hemma en del, inte skolans fel men trist för mig. Så det var perfekt att avsluta veckan med ett inspirerande besök på Nääs, nu har peppen kommit tillbaka och jag längtar till skolan nästa vecka!

5 comments:

Anna said...

Det skulle du passa som. När du stickade din Ishbel, ökade du genom att upprepa mönsterstickningen? Vilka?

Anonymous said...

Det ser helt underbart ut på dina bilder, hoppas att du mår bättre snart.

Anna - stickande trädgårdsmästare said...

Det ser trevligt ut, dit får man nog öka på besök!

teresa said...

Nääs är så fint!

Anonymous said...

Åå, läser du till hemslöjdskonsulent! vad kul. Själv är jag konservator, blev färdig i juni i år. Men jag hade nog nästan, nästan hellre valt att bli hemslöjdskonsulent,är lite avis, men den utbildningen började inte föränns jag redan hade läst ett år på konservatorsprogrammet och jag hade ingen lust att hoppa av. Men konservator är kul det med, men lite för få jobb bara. Jag har förresten också en bebis i magen som kommer i december. Gravid krämpor finns det gott om, huu.

/M