Tuesday, October 30, 2012

Tomtemössa


I den här mössan känner jag mig verkligen som en lite tomtenisse! Det tycker jag överlag är en bra grej, men det gör också att jag hellre använder den ju närmare julen vi kommer. Tidigt i oktober känns den liksom lite fel, men nu börjar jag snart kunna använda den. För snart är det jul, yay och hipp hurra! Jag älskar julen!

Garn: Rauma finullgarn i rött och vitt, hur mycket som gick åt minns jag inte tyvärr.
Mönster: Modifierad version av Påsmössa från Ann-Mari Nilssons bok Sticka mössor vantar sockor. Jag har stickat en sån här mössa tidigare, i grått, och tyckte att den blev lite stor så jag minskade antalet maskor lite. Jag gillar det här mönstret, trots att det inte har några finesser som t.ex. förkortade varv för att öka passformen. En bra basmössa!


8 comments:

Anna said...

Fin mössa på fin tjej!

Manduzana stickar said...

Jättefin mössa! Du ser faktiskt lite ut som en tomtenisse, en fin tomtenisse ;)

Majstess said...

Jättesöt!!

PetraO said...

Tomte eller inte - den passar dig perfekt! Kram

maria carlander said...

Gillar verkligen det här mössmönstret! Har inte gjort någon än, men det känns som att det är på gång :)

Anna Martina said...

Vilken fin mössa! Har du någon länk till mönstret?

6-barns mamma said...

Hej! Har just hittat din blogg, tycker mössa är jättefin!

Anonymous said...

Superfin mössa. Ska fortsätta titta på sticktips hos dig. Malin