Friday, February 15, 2013

Stafettinspiration

För ett litet tag sen hörde norska Pickles av sig till mig och undrade om jag vill ta över stafettpinnen i deras inspirations-stafett som Maria Carlander inlett. Spana in hennes vimpel mössa och vantar om ni inte redan gjort det, de är fantastiskt fina! Jag känner mig också enormt hedrad över att Maria föreslagit att jag skulle fortsätta stafetten, och tackade såklart ja. 

Så i förra veckan landade ett helt fantastiskt garn i min brevlåda, och det är så mjukt och gosigt att jag bara vill klappa på det precis hela tiden! Abuelita merino worsted heter det, och jag har redan tusen idéer om andra saker jag vill sticka i det här underbara garnet. 

Mer info om vad jag stickar kommer senare, det får vara hemligt ett litet tag till :). 


7 comments:

by Caloweena said...

Oj, vad roligt! Ser med spänning fram emot ditt bidrag =)

PetraO said...

Oj vad - fint det ser ut! Vad kul!

Jessica said...

Det ser väldigt fint ut! Och du är väl värd den stafettpinnen!

Sjömans-Elin said...

Häftigt! Och smickrande! Väl värt dig!

Önskar dig all lycka till med bebben. Har läst dina inlägg men inte "vågat" kommentera. Vad vet jag om kids, liksom...

Clara said...

Elin: Haha, klart du ska kommentera på barninläggen! Jag skriver ju dom utan att veta något om kids alls liksom... det enda jag vet något om är graviditetsåkommor :)

Sjömans-Elin said...

He he, vi får väl se va du säger när bebben är levererad. Då är du proffset och jag förståsigpåaren och såna vet vi alla att de är jävligt jobbiga :)

aliciasivert.se said...

Oh så fint mönster! Vad skicklig du är. Jag drar åt alldeles för hårt i mönsterstickningar, och för löst på enfärgade varv. Elände elände.