Sunday, April 14, 2013

Garn!


Jag fick inte bara äran utav stafettpinnen av Pickles, utan även en bra rabatt på ett köp i butiken. Det kunde jag såklart inte motstå, utan gick helt bananas och köpte garn till tre tröjor! 

Det brunvita garnet är Abuelita merino worsted, samma som den prickiga tröjan är stickad i. Det var så ljuvligt mjukt så jag var bara tvungen att sticka något till mig själv i det. Tacksamt nog har det också samma stickfasthet som Lett-lopi, så nu ska jag äntligen sticka en islandströja till mig själv. En Riddari ska det bli. 

Det gula och gråa Merino tweed ska bli en Finjakke till Astrid. Från början hade jag tänkt gul med grå duttar, men jag blev lite besviken på den gula färgen så nu blir det nog grå med gula duttar istället. Jag trodde att den gula skulle vara mer lejongul som t.ex. Jitterbug vincents apron, men den var inte så lysande som jag tänkt mig. 

Den gröna Merino tweeden däremot! Jag faller vanligtvis inte så ofta för grönt, men den här föll jag direkt för när jag såg den på hemsidan, och jag blev verkligen inte besviken! Färgen är helt underbart skogsmossgrön, på ett lysande sätt. Ser fram emot att börja sticka i det, men den här får vänta lite. Det finns en gräns (tror jag) för hur många tröj-projekt jag kan ha igång samtidigt utan att tappa bort mig.

4 comments:

Helena said...

Verkligen fina garner och bra projekt du har på gång!

Sjömans-Elin said...

Så behändigt att få ut en tröja på tre nystan... Undrar om det någonsin kommer att hänad mig :D

Anonymous said...

Håller med om att det gröna verkligen är fint! Jag har kommit fram till att jag passar i grönt, så jag ska lägga det garnet på minnet.
//Karin

Anna Martina said...

Så härligt! Den grå-gula kombinationen har jag själv planer på att sticka mig själv en vimpeltröja till mig själv!