Saturday, April 6, 2013

När fel visar sig vara rätt



Ibland blir fel rätt. Jag har ju skrivit innan att jag ska sticka en Marius med space invaders till Andreas, och häromdagen beställde vi garn till den. När garnet kom (extremt snabbt, som alltid med Garnkorgen) bröt jag ihop en smula (amningshormoner? jag bryter ihop väldigt lätt nuförtiden). Vi hade klickat i massa garn i fel grå nyans...

När jag var färdig med att bryta ihop kom vi dock fram till att den här färgen blir nog faktiskt bra, om inte bättre än den vi tänkt från början! Vi = jag och Andreas, det är ju trots allt hans tröja så han har sista ordet. Men jag får vara med och bestämma eftersom jag inte tänker lägga jättemycket tid på att sticka nåt jag tycker är fult :). Så nu stickar jag låååånga ganska tråkiga varv och inser att en herrkofta är väldigt mycket större än en damtröja i xs-s. Väldigt mycket längre varv. Tur att jag tycker att den grå nyansen är så fin då!


5 comments:

Anna said...

Hej skönt att det känns bättre, kul mönster. Skulle kanske vara något att sticka till min lilla kille!

Pixi said...

Ja ibland blir fel rätt, sicken tur då ..Du får tänka på hur den kommer att se ut klar, det hjälper ibland mot långtråkiga vara, pussa bebisen från mej !Må gott =)

metamorphosis said...

Ibland måste man få bryta ihop lite innan man är riktigt redo att växla spår och tänka om ;)

...och ibland känns det som att det är en lycklig slump när fel blir rätt!

Anonymous said...

Kul med space invaders! De där pixliga spelgrejerna är ju helt uppenbart som gjorda för att bli stickade.

//Karin

Manduzana stickar said...

Vilken tur att det blev bra till slut med färgen!
Det ska bli kul att se tröjan när Space Invaders:erna kommit på plats. Det kommer nog att bli assnyggt!