Monday, April 1, 2013

Solution i rött


Den här knallröda sjalen har egentligen varit klar länge, men det har inte riktigt funnits tid och ork att fotografera den. Men igår blev det av! När Astrid först fick sin höftskena tyckte vi att bärsjalen var krånglig att sätta på, men nu när jag testade häromdagen gick det hur bra som helst. Med den eller bärselen går vi ut mycket lättare, så lite utav nervositeten har lättat. 

Åter till sjalen! Min assistent hjälpte mig att lägga ut den, det är lite svårt att böja sig framåt med en bäbis på magen. Det bör dock påpekas att den egentligen är lite mer böjd än vad som syns på bilden, så den lägger sig fint runt halsen!

 En närbild på spetsmönstret. Den här röda färgen är stört omöjlig att fånga på bild, och mönstret blir lite otydligt, men jag älskar verkligen flätorna!

Mönster: Solution av Kamilla Svanlund. Det här är min andra Solution och jag gillar verkligen mönstret! Det finns ett stycke i spetsdelen som jag har svårt för, det är inte tillräckligt repeterande för min sticksmak, men resten gillar jag! Och den faller så fint över axlarna så det är lätt värt den där i mitt tycke tråkiga delen.
Garn: Älskade Colinette jitterbug i färgen vatican pie

10 comments:

Anonymous said...

Rött är så himla svårt att fotografera... Men jag kan tänka mig hur din sjal borde se ut i verkligheten och om man lägger till bilderna till det ser den jättefin ut!
//Karin

Futu said...

du är så duktig!

PetraO said...

Oj så fin den är - jag måste också sticka en Solution snart!

Helga said...

Vad fina ni är! :) Sjalen är också fin ;)

Ulrika said...

Nej men alltså... fasen vet om jag inte måste börja på Solution nr 2,NU.

Det är verkligen ett favoritmönster!

metamorphosis said...

Åh, promenad med bäbis i sjal... <3

Jättehärlig sjal, en riktig vitaminkick!

(såg din kommentar ang. girasoler - svar via mail kommer inom kort!)

Yarn-Madness said...

Bebispromenad, det låter härligt det! Jättefin sjal såklart, riktigt piffig i rött!

Manduzana stickar said...

Sååå snygg din Solution är! Den där färgen är helt underbar!

Ananas said...

Superfin sjal! Och grattis till bebisen tror jag inte jag sagt ännu :)

Anna Martina said...

Så fin den blev i den röda färgen! och bilden ovan detta inlägget är verkligen så fin, rama in!