Monday, November 25, 2013

Camillas mössa

För ett tag sen bloggade jag om en mössa jag stickade i handspunnet garn och som jag egentligen blev rätt nöjd med men som bara inte är precis min stil. Mössa blev klar precis lagom till en kompis födelsedag och eftersom den passade henne mycket bättre än mig så fick hon den istället.

Garnet är också handfärgat i ett experiment för att se hur det blev när jag färgade topsbanden innan jag spann dem. Väldigt roligt och jag är nöjd över randningen som blev! Men jag gillar fortfarande solida garner bäst där jag själv kan bestämma randningen under stickningens gång. Det är klurigt det där, det som är roligast att spinna är inte alltid det som jag sen vill sticka i...

1 comment:

Anna Martina said...

Det är trixigt det där, det är roligare att både färga och spinna randigt eller melerat garn. Men precis som du föredrar jag solida garner. Men man kan ju alltid ge bort som tur är :)