Friday, December 13, 2013

Inspira Cowl




Den här cowlen (tubsjal? fuskpolo? halskrage?) stickade jag egentligen till Andreas i födelsedagspresent, men eftersom fars dag var några dagar innan och Andreas sa "men får jag ingen fars dags present" så fick han den då istället (han fick en födelsedagspresent också). Sen dess har den blivit flitigt använd och det verkar som att den är en riktig favorit! Jag är faktiskt sugen på att sticka en till mig själv också, det verkar varmt och mysigt och dessutom rätt praktiskt att bara dra över huvudet.

Mönstret heter Inspira Cowl och finns i massa olika storlekar varav det här är den minsta. Jag velade jättelänge mellan olika garner, jag ville ha rätt enkla basfärger men hittade inte rätt sorts färgskiftande Noro garn. Så tillslut så blev det ett nystan Drops big delight, dvs Noro kopian. Det vita är Cascade 220 och det gula är lite Merino tweed som finns både hos Pickles och Magasin Duett. En rolig och snabb stickning på stickor 4.5mm!

Och Astrids kläder har ni ju sett förut, en röd mössa, finjakken från Pickles och så skymtar hennes ljusblå fejkkrage också. Andreas vantar har några år på nacken men är hemstickade de med (vilken tur dessa två har som får ha så mycket hemstickat!). Det är bara Astrids vantar som är köpe-vantar, eftersom att hon slänger ut allt från vagnen så orkade jag inte lägga tid på ett par hemstickade.

8 comments:

Ellinor said...
This comment has been removed by the author.
Ellinor said...

Superfin!

frisky frog said...

När mina var små hade vantar typ en I-cord mellan vantarna som man trädde i jackans/koftans ärmar. kanske ett tips till mamma med kastglad prinsessa. Kragen är supersnygg!

lotta n said...

Superfin halskrage!!!
En perfekt stickning om man vill bli av med lite restgarner.

Ulla said...

Så fina de dina är.

Manduzana stickar said...

Jättefin krage! Jag har också varit sugen på den ett tag men det har liksom aldrig blivit av.

Clara said...

Tack!

Frisky Frog: Ja, det har Astrids köpe-vantar också, men eftersom hon inte har overall så är det så bökigt i tröjärmarna tycker jag. Iaf när hon är så här liten (och varje påklädning är en kamp) men sen får vi börja med det!

ullemor said...

Fin fin bild!