Tuesday, January 14, 2014

Manolitos hjärtevärmare

Den här fuskpolon fick min systerson Manolito ett bra tag innan jul. Jag hittade bilden när jag höll på att rensa lite bland alla bilder (brukar försöka göra det varje årsskifte) och insåg att jag inte bloggat om den.
Mönstret är samma som till Astrids heartwarmer, och går att hitta här. Precis som den jag stickade till Astrid har den här fått några varv resår istället för mosstickning, och så struntade jag i de förkortade varven.

Garnet är Drops baby merino, jag hade ett nystan liggande hemma och med dubbelt garn fick jag rätt stickfasthet. En rolig liten stickning och jag gillar de här små fuskkragarna!

2 comments:

Anonymous said...

Hej,
Mycket söt liten fuskpolo. Riga-mössan är också söt. Köpte din vant-bok häromdagen, bläddrade igenom den och föll genast för vanten Folke. Den är lättgjord och verkar sitta bra på handen. Boken är mycket välgjord med fina bilder och tydliga beskrivningar. Tack för den. Vinterhälsningar från Anna, Karleby Finland

Clara said...

Vad roligt att höra!