Wednesday, June 25, 2014

Garner till salu

Jag har lagt ut lite garner jag färgat på Etsy, om någon av er vill köpa? Det är inte så många och några har jag redan sålt till folk jag känner, men jag hoppas att några av er är intresserade! Här hittar ni min butik. 

Tyvärr är inte garnet märkt som ekologiskt, men tillverkaren kallar det för sustainable merino och säger att de har mycket hårda kontroller för att se till att djuren har det bra. Och självklart är merinogarnet mulesing-fritt! Blue faced leichester garnet är från England, både fåren och garnet är tillverkat där.

5 comments:

Svalbardstrikk said...

Så fine farger!

Gerds Stickkorg said...

Hej. Jättefina garner särskilt det lila, men hur gör man för att köpa det?

Clara said...

Gerd: De är redan sålda allihop (hurra!) men annars så behöver du ett paypal konto för att kunna köpa. Det är väldigt tryggt och smidigt med paypal för både köpare och säljare, rekommenderar att skaffa det!

Unknown said...

Såg nu! Och självklat är alla fina nystan redan sålda :) Men jag hänger på låset nästa gång ;)

mads said...

Hej Clara! Nu bor en härva havsturkos merinoull hemma hos mig. Superfin färg! Tack för affären!
/Madeleine

http://ettmolnikalasbyxor.blogspot.se/2014/07/handfargat.html