Saturday, July 5, 2014

Regnbågskofta

Jag vet inte om jag bloggat om den här koftan, men senaste tiden har jag stickat på en regnbågskofta till Astrid. Glada färger och så enkel uppifrån och ner raglan, perfekt lagom projekt för en trött förälder. 
Den är lite stor än så länge för storleken är mer passande för en tvååring men då tänker jag att den blir perfekt i vinter. Visst har hon en snygg pose när hon står och kollar på tv :D

Jag har skrivit ihop ett enkelt mönster i bara tre storlekar: 1år, 2år och 3-4år. Det blir nog ett gratismönster i framtiden, men jag undrar om någon av er är intresserade av att provsticka den?

Den stickas uppifrån och ner med några förkortade varv i ryggen för bättre passform. Kroppen är lite lätt a-linjeformad, men det går ju lätt att skippa om man inte vill ha det. Mönstret kommer bara finnas på engelska. Garnet är Peruvian Highland wool och stickfastheten 18m x 26v = 10x10cm.
Maila mig på clara(snabela)clarafalk(punkt)se om du vill provsticka!

English translation:
Does anyone want to testknit my Rainbow cardigan? My english is quite bad sometimes so it would be really good to have native englishspeaking knitters as testknitters! 

The rainbow cardigan is a simple top-down raglan cardigan that features a few short rows in the back for a better fit and it's slightly a-line shaped. The gauge is 18sts x 26r = 10x10cm. 
Sizes are 1y, 2y and 3-4y. Please send me an e-mail at clara(at)clarafalk(dot)se if you're interested!

15 comments:

metamorphosis said...

Hihi! Fantastisk pose! (och utan slangar!?!? Härligt!)

Regnbågsfärgat är bästa färgen! :)

Annie said...

Jättefin kofta och jättesöt modell! Den blir perfekt på dagis!
Kram!

Sylvia said...

En kjempefin genser, som passer så fint til barn. Barn skal ha farger!!!!!
Så fint å se det går bedre med Astrid.

Anonymous said...

Hvis engelsk- og ikke svensklæsende skal forstå strikkefastheden, så skal du skrive S for maske og ikke M, som du har gjort.
Med venlig hilsen en svensklæsende dansker

Clara said...

Tack, slarvfel bara :). Nu står det sts!

Metamorphosis: Ja, visst är det fantastiskt!

Anna-Maria said...

jättesöt kofta! Vill gärna sticka den men hinner inte nu som teststickare så ser fram emot mönstret sen!

Jenny said...

Vilken fin kofta. Jag skulle gärna sticka den. Jag är amatör på koftor (har bara stickat en babykofta i pippimönster från lindaslantliga.com) men teststickar gärna. Den är ganska enkel va?

Mikaela said...

Jag kan gärna teststicka om det ännu behövs :)

Iréne JB said...

Älskar regnbågar! Undrar var hon lärt sej att "posa" så där?

Helga said...

Åh vad fin! Jag har varit sugen på något liknande länge så hoppas du säger till när mönstret finns :)

auriorai said...

Hej!
Jättefin kofta! Hur lång tid har man på sig?
Min son är 3,5 så den största borde ju passa fint!
/Rebecca

frisky frog said...

Åh vad söt, ja koftan också. =)

cattis said...

hej! tänkte se om du har några tips på några bra basmönster till koftor och/eller tröjor? har jaktat runt på ravelry några dagar nu men inte hittat helt det jag är ute efter, vill liksom ha det för stt öka förståelsen för hur man tänker utformningarna på mönstret för att så småningom börja kunna göra om lite på fri hand. har du nåt tips på en guide eller nåt mönster som är bra att börja med? väldigt tacksam för all hjälp!

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
mia said...

Hej!
finns det mönster nu?