Saturday, March 21, 2015

Paket!



Jag har fått två paket från det finska garnföretaget Novita, tack! På den överst bilden syns paketet jag fick i julas, med garn och deras nya tidning som faktiskt är riktigt fin! En kofta med flätor blev jag supersugen på att sticka, och överlag är den rolig att bläddra i (det hade jag tyckt även om jag inte fått den skickad till mig). Det behövs fler uppdaterade tidningar, Avmaskat är ju jättefin men det är roligt även med tidningar i pappersformat (även om jag ska erkänna att jag nästan aldrig köper sådana och därför har dålig koll på utbudet).

I veckan hämtade jag ett paket till med senaste numret och garn för att sticka sockarna på bilden. Tack igen!

1 comment:

Anonymous said...

Dagg, frost, stråle, hjortron, magi är några av garnnamnen...det är roligt att Novita ger ut en tidning även i Sverige.och om man inte får tag på garnet i Sverige så går det att beställa via nätet. Gillar att de har massor med storlekar...om man vill sticka strikt efter mönster...mina stickor har oftast egen vilja så jag börjar efter ett mönster och sen får man se...Kitty