Thursday, June 18, 2015

Marin



Flera personer, tex Dödergök, har stickat så fina versioner av Marin så jag blev peppad att också sticka en. Den har legat i min kö-lista på ravelry hur länge som helst, men först nu blev det av att jag stickade den. Garnet är John Arbon Knit by numbers och kommer från Magasin Duett, och två härvor räckte till en sjal.

Jag var lite orolig att den skulle bli liten, och jo, det är den faktiskt. Inte när den ligger över axlarna, men jag gillar att ha sjalar runt halsen och då är det med nöd och näppe den går runt. Detta trots att jag stickade den lite större än mönstret, gick upp en storlek på stickor.

Själva mönstret är dock så genialt att jag förlåter sjalen för att vara lite liten. Den är likadan på bägge sidor och mönstret växer fram helt fantastiskt! Ysolda gjorde ett fenomenalt jobb med det här mönstret, men ska jag sticka fler ska jag gå upp flera stickstorlekar och ha tjockare garn så den blir rejält mycket större.

2 comments:

Dödergök said...

Marin är helt fantastisk, kanske den mest genialiska och finaste sjal jag stickat någon gång och nu när jag såg din grå växte begäret. Det får bli en till Marin till hösten helt enkelt.

Unknown said...

Åh...va fin...önskar jag kunde följa en eng stickbeskrivning../karina