Tuesday, July 21, 2015

Jennys Mössa och Emilias tröja


För några månader sen såg jag en bild på en mössa hos JennyEllika på instagram och blev totalkär. Älskar de lite omöjliga färgkombinationerna som ändå är perfekta. I min stash med Rauma finullgarn hade jag liknande färger så jag började sticka en kopia av Jennys mössa. 

Jag freestylade utifrån Jennys bild, använde 2.5mm stickor och stickade tills den kändes lagom lång. Sen fick den en stor gul boll som pricken över i. Supernöjd!

Jenny är vän med min kompis Emilia, och nyligen gjorde jag ett hantverksbyte med henne. Hon trycker de finaste tygerna jag vet! Den här tröjan har hon gjort och jag älskar den. 



Astrid gillar den också, jag får sällan ha den utan att hon kräver att få ta på sig den! 

5 comments:

Anonymous said...

Där har hon något att växa i...

Retstickans said...

Skrattade högt när jag såg sista bilden! Underbar unge, tröja och mössa!

Annie said...

Hahaha - vilka underbara bilder på Astrid!! Och härligt färgglad mössa:)

Birgitte said...

Så tøff lue! Dette er en fargekombinasjon jeg ikke hadde kommet på selv, men så stilig det ble!

Ullemor said...

Åh Astrid! Fniss!