Saturday, November 14, 2015

Aranami

Jag har stickat klart min Aranami sjal och jag är så nöjd! 

Först tänkte jag att den bara var fin utsträckt så mönstret syns, men jag tycker faktiskt att den är riktigt snygg runt halsen också. Visst, vågorna syns inte, men färgskiftningarna är fina nog. 

Extra stolt är jag eftersom jag spunnit garnet till den själv. Ullen är fransk merino, färgad av Dandelion-Anna. Jag råkade spinna den lite tjockare än jag planerat så fick minska vågorna lite, med 28m istället för 36 per våg. Därför blev den först lite liten, så då färgade jag själv en sjätte blå mörk nyans som fick bli översta vågraden. 

Stolt och nöjd med min sjal står jag och blickar ut över mitt kära Hisingen! 

9 comments:

Anonymous said...

Så snygg sjal!! Jag är så avundsjuk både på stickningen och på det spunna garnet. Min spinnrock har ett dammlager som snart går att spinna till garn som räcker till en hel tröja :)

Dödergök said...

Den blev så fin!

Birgitte said...

Sjalet ditt ble kjempefint! Nydelige blånyanser :)

Tyg och otyg said...

Den har jag bland mina favoriter på Ravelry också, men det är ju svårslaget att du spunnit garnet själv. Respekt!

Unknown said...

Hvor er det et smukt sjal :)

Sharon said...

Very pretty!!

Annika said...

Toksnygg!

Manduzana stickar said...

Så sjukt fin!

virkostickmaja said...

SÅ SNYGG!!! :)