Sunday, December 20, 2015

Feministiska julänglar

Inspirerad av olika bilder från pinterest så gjorde jag egna feministiska julänglar. Planen är att göra sådana där kristyränglar av dem och ha dom i granen! Men så långt har jag inte kommit än, förhoppningsvis blir det av innan julafton. När jag la ut bilden på änglarna på instagram var det många som också ville göra dom, så jag tänkte att jag lägger ut en länk till en pdf här på bloggen. Ladda ner den om du vill, skriv ut på lite tjockare papper och gör egna julänglar!

HÄR hittar du änglarna via min dropbox.

Bilderna till änglarna är plockade från olika ställen på nätet, och sen har jag satt ihop dem till änglar, justerat färger osv i photoshop. Så jag hoppas att jag inte bryter mot alltförmycket upphovsrättslagar när jag lägger ut en pdf, och om jag gör det så hoppas jag att personerna ser det som en hyllning mer än ett brott. Jag vet att Stina Wollter blev glad i alla fall! :D

1 comment:

Manduzana stickar said...

Det här är det bästa julpyntet på länge!