Thursday, December 10, 2015

Trianglar på väskor



Jag har ju testat att trycka lite tyg senaste tiden, framförallt på Astrids kläder. Jag har planer på att trycka på en klänning till mig själv också, men först börjar jag med att testa att trycka på väskor. Det här tyget har jag indigofärgat och så trycker jag trianglar på. Det är kul, rogivande! Utom när jag tappar stämpeln, då är det inte så rogivande :P

Allra först blev det en liten stickväska. Jag kunde inte låta bli att sätta dit lite guldprickar, men jag ångrar det faktiskt lite. Men då vet jag det till framtiden! 

Såhär ser modellen ut på armen, väldigt fiffig! Går jättebra att ha den på armen och sticka samtidigt. Lagom för en socka eller vante i storlek. Mönstret är gratis och heter Crochet on the go bag. Jag har använt mallen men satt en ficka på insidan istället för på utsidan. 

5 comments:

KatLinn said...

Jättefint med prickar! Och trianglarna är helt underbara, så jämna och fina. Den där väskan måste jag sy, så praktisk

Anonymous said...

Åh,vilken smart väska. Blir sugen på att trycka.
/ Sara

Ac said...

Jag tycker att guldprickarna var fina! /Anna Clara

Ingrid said...

Triangelmönstret är fantastiskt snyggt! Vad använder du för typ av stämpel?

Linnéa said...

Så smart med en stick väska!