Tuesday, January 19, 2016

Vinter på riktigt

Om det var snö i helgen så är det ju ingenting mot idag! Nu skrattar väl ni norröver, men här i Göteborg snöar det bara såhär vart femte år eller så. 

Karin låtsades att hon bodde i Dalarna

Kolla Näverväskan! Den har hon flätat själv och täljt träfästet för läderremmen att stänga med.

Och överallt är det så vackert och tyst. Jag älskar snön, ger en känslan av att vara i Narnia! 

Jag borde förresten bo längre norrut, först när det var -15 plockade jag fram min vinterjacka och idag räckte det med höstjackan (den jag sytt själv). Såklart med några lager ull under då (ull-leggings och tjock stickad tröja) men ändå. Jag är varm av mig. 

2 comments:

Elisabet :) said...

Så underbart det ser ut. Här i Stockholm har vi inte alls mycket snö. Vi bor verkligen i ett avlångt land.

Ledarskap i Norr said...

Grattis till all snö! Som västerbottning så kan jag inte tänka mig vinter utan snö!:)