Sunday, May 15, 2016

Me Made May

Känner ni till Me Made May? Det är en slags utmaning som går ut på att under maj använda så mycket Me-Made (alltså hemgjorda/egengjorda) kläder som möjligt. De flesta utmanar sig själva på olika sätt, tex att använda minst ett egentillverkat plagg om dagen eller ett i veckan osv. Själv är jag för trött just nu för att orka med någon utmaning men jag använder numera hemgjorda kläder varje dag hela året om ändå :P. Min största behållning av Me Made May är hashtaggen på Instagram, där finns det otroligt mycket inspiration för sömnad (och lite stickning också, men helt klart mest sömnad). Så tips är att kolla in  MMMay eller MMMay16 för inspiration. Själva utmaningen går inte alls ut på att dokumentera sina kläder men många gör det och jag älskar att få se allas kläder! Plus så gött att få se vanliga kläder på olika typer av kroppar.

På bilden ovan är alla synliga kläder utom sjalen gjorda av mig, plus även trosorna som inte syns. Både koftan och klänningen ska dokumenteras bättre någon gång när den här sega förkylningen släpper taget.

1 comment:

agatas fynd och fantasier said...

Tack för tips! Ska genast scrolla igenom flödet i jakt på inspiration!