Sunday, October 9, 2016

Behovssömnad


Jag har inte haft någon lust att sy på över en månad, men nu tog jag fram symaskinerna för lite behovssömnad. Astrid växer så det knakar och alla byxor och tröjor var plötsligt för korta. Den här tröjan i tyg från Paapii blev jag supernöjd över! Mönstret är Zip front sweatshirt

Eftersom jag ville att hon skulle prova plaggen innan jag syr fler blev det en av varje sort. En tröja, ett par leggings, en tunika och en t-shirt. T-shirten (med blixtar, superhjältetryck!) åkte på direkt så den kom inte med på bilden. 

 Älskar det här trycket! Vet inte vilket märke det är men jag har köpt det hos Rosa Huset. 

 Och en bild på den lilla superhjälten. "Du kan vara ledsen mamma så ska jag rädda dig!"

Sen är det ju såklart så att även om jag inte hade lust att sy så var det jätteroligt när jag väl började. Tur det, för Astrid behöver en hel del kläder! 

1 comment:

Hanna said...

Du syr alltid så fina kläder:-)z