Sunday, October 23, 2016

Tråksömnad

Att vissa saker tar emot så mycket att sy! Det har tagit två år för mig att sy ett nytt överdrag till strykbrädan... Nu har den i alla fall ny fin klädsel och det är lite roligare att stryka.

Jag sökte på lite olika beskrivningar för att sy ett nytt överdrag, och det var superlätt. Tog bara och ritade av gamla överdraget och återanvände snöret från den till det nya, gick nog på under en halvtimme att svänga ihop. När det här blir slitet dröjer det förhoppningsvis inte två år tills jag byter ut det... :)

8 comments:

Anonymous said...

Det var ju ett jättesnyggt tyg!

Handgjort av Vera said...

Känner igen mig... :) fint blev det!

Brita said...

...det är dom snabba projekten som tar längst tid...

sallesao said...

Snyggt!

Åsa said...

Snyggt! Vad använde du för typ av tyg? Ska det vara något som är särskilt värmetåligt? Jag behöver nämligen göra samma sak med min strykbräda :-)

Clara said...

Tack! Jag använde ett vanligt bomullstyg bara, medeltjockt sådant. Bomull tål ju höga temperaturer så jag tror att det räcker.

Anonymous said...

Jag använder bara häftstift. Ids helt enkelt inte sy, bara lägga ut tyget avigt och sen lägga på strykbrädan och häfta fast tyget.
//Birra

Anonymous said...

Instämmer med Birra, fast häftpistol är min bästa gren. Skulle aldrig orka sy.