Friday, February 17, 2017

Av var och en efter förmåga

Det här broderiet började jag på förra påsken om jag minns rätt, och som vanligt med broderier så tycker jag att det är planerandet som är det roliga med själva genomförandet är rätt trist. Måste komma ihåg detta inför framtiden! Har en miljard olika grejer jag vill brodera men verkligen ingen lust att utföra själva broderiet. Tillslut blev den här i alla fall klar, mest för att jag under en tid inte alls hade någon lust att sticka.

Uppsättningen med häftstift är inte tänkt att bli den slutgiltiga, det var mest att jag ville få upp den på väggen. Förhoppningsvis får den en bättre uppsättningen så småningom! Kanske på en annan plats också (önskar mig tex ett gulligt torp att hänga upp den i, behöver ett torp för att matcha bonaden). För första gången använde jag räknelinne och det var lite pilligt, aidaväv är ju så enkelt, men så blev det också ca tusen gånger snyggare med räknelinne.

Citatet hoppas jag att alla känner igen (hehe), det är något av det finaste jag vet och något jag verkligen kan skriva under på. Av var och en efter förmåga, åt var och en efter behov. Behöver inte vara svårare än så.

5 comments:

Agata said...

Jättefin! Och viktig i tider när det blåser kallt och brunblått! Jag ska nog brodera en med samma budskap! <3

Cecilia Arnqvist said...

Fin bonad med ett viktigt budskap ❤️. Hoppas torpet också dyker upp i en snar framtid 😀

Dödergök said...

Finaste bonaden nånsin.

Helga said...

Word.

Manduzana stickar said...

Så himla fin bonad!