Monday, July 10, 2017

Sockan Anna

 Senaste tiden har min sticklust varit låg, det blir den alltid på sommaren när det är varmare ute. Koftan jag stickar på har också blivit ett sånt vel-projekt, jag kan inte bestämma mig för om den blir lagom stor eller måste repas upp. Så då gjorde jag det som alltid är bäst för mig i lägen av låg sticklust - jag la upp till ett litet projekt i grått, vitt och gult! Mina bästa färger.

 Den här gången blev det ett par Anna-sockar, ett mönster som Dödergök gjort. Jag har stickat dessa en gång tidigare i en färgställning Manduzana färgat och visste att det är en stickning som gjord för mig. Älskar flerfärgsstickning i den här typen av mönster. Mina bästa färger + min bästa typ av stickning!

Dödergöks sockar sitter alltid bra på mina fötter, våra fötter måste ha liknande form (mina är breda och korta och rätt låga i överdelen av foten eller hur det nu uttrycks. En ren glädjestickning (förutom alla trådar som måste fästas, det är verkligen inte min favoritdel). Är mycket mycket nöjd med resultatet!

Garnet är Opal, delvis färgat av mig. Jag hade två stora nystan ljusgrått hemma men inget mörkgrått, så då färgade jag lite grått ovanpå det ljusgrå för att få en bra mörkgrå (det är mörkgrått och inte svart). Det gula har jag också färgat själv. Och så vitt då.

No comments: